måndag 6 september 2010

Tjurfäktning

 28 upp till 37 grader idag! Så galet skönt! Klockan är efter tolv nu och det är 25 grader utanför på min balkong.. Kan knappt bli bättre alltså. Såhär vill jag jämt ha det! haha :)

Mamma och jag fick den briljanta idén att gå på tjurfäktning idag i Benalmádena.. Någon som varit på det?För min del var det en Once in a lifetime upplevelse, En gång, och ALDRIG mer. Det var en upplevelse, visst.. men nej, verkligen inte vår grej! Första gången mamma sa "Åh, jag vill inte titta mer" var tio minuter in i showen.. Mitt första kom efter 40 minuter så det var starkt.
Vi tänkte till noga i morse när vi valde biljetterna, vi tog raden högst upp, för då skulle inte tjurarna kunna hoppa upp till oss... När vi kommer dit är det 8 rader i princip. Högst upp hade lika gärna kunnat vara längst ner.
Så här gick vår konversation..
Tjur no 1: okej, den är ganska galen... shit, va läskigt. Kolla vad den blöder! Ursch! Nä, stackars.. titta nu sätter bedövningen igång! Ursch, den kissa på sig... Åh, döda den nu bara då!!
Tjur no 2: OMG!!!!!! den här tjuren är ju knäpp, OMG!  mamma jag är jätterädd!!! Hjälp, den här kan ju säkert hoppa och attackera oss! stackars kille, han måste ha jätteont! Va!? är den inte död än!? Döda den då!!
Tjur no 4: (här rider en kille och dödar den) Stackars häst! tänk om han stångar hästen? Jävlar vad nära det var!! Spring! åh, kolla hästen blöder! Nä, det är bara ett rivsår..
Tjur no 5: Hade det inte kunnat vara slut med hästen? seriöst.. ursh, jag vill aldrig mer kolla på det här.

Det var en ung kille som lärde sig att fäkta, eller vad det nu heter.. Han blev stångad och knuffad och sånt av tjuren så han blödde från handen, byxorna var trasiga, jackan var trasig och han skor gick sönder..

Kolla den här videon











I morgon börjar skolan... Börjar med ett diagnostiskt test, ska lägga mig och läsa igenom lite grammatik så jag kommer ihåg något.

Un Beso

1 kommentar:

  1. Skoj att du har bloggen så man kan följa dig här hemifrån.
    Jaghar också vart på tjurfäktning..Men det var samma för mig..Bara en gång i livet. Hemskt att se.
    Hoppas det går bra i skolan idag!! Lycka till, vi hörs vidare ;)
    Kram Isabelle

    SvaraRadera