måndag 6 september 2010

Skolstart!

Första dagen i skolan.. Var man såhär nervös när man började 1an? stackars barn!
Provet iaf, eller det diagnostiska testet som det så fint heter gick väl sådär.. Kunde säga vilken tempus form det skulle vara men hur man sen skulle böja verbet, jojo, tjena, det gick mindre bra.Träffat lite nytt folk iaf, visade sig att de flesta på skolan pratar tyska som modersmål.... vilket gör att min förståelse är minimal. haha, fick en läxa också.. fast jag ser framemot morgon dagen!

Efter skolan mötte jag upp mamma och vi drog på en lite shopping runda.. Blev lite inköp, 3 par trosor, 1 linne, 2 tshirts, 1 par skor (OBS! nödvändigt!)  duschprylar och sånt. Ska göra en budget för dessa månader då min inkomst kommer vara i stort sett obefintlig. Kommer se fint ut med ett fåtal - tecken !
Skulle skriva mina studentkort också (som ni ser på bilden) eftersom jag inte vill skicka dem vid jul och min skypedate blev 20 minuter försenad. Tur han var otroligt snäll och väntade på mig, pusspårej cariño! <3
Nu ska jag äntligen sova, så super trött. puh,

Un beso guapos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar