måndag 13 september 2010

Måndag no 2

Måndag igen, ny vecka.. andra veckan av tretton.. Går faktiskt fort på dagarna, kvällarna, dom ska vi inte prata om!
Tungt att gå upp i morse var det iaf, säkert för att jag hade mardrömmar i natt.. Men sånt som händer.. Skulle göra kaffe på morgon också, smakade skit.. såg i förrgår att det var utan koffein, säkert därför det inte smakar som det brukar.. haha, eller så kan jag bara inte koka kaffe i mikron..

Skolan var riktigt svår idag så jag måste plugga ikväll, har gått igenom gramatiska termer som jag hade strukit över hemma. Haha, kul! Jag har inte en aning om vad de betyder.. så, kvällen blir förgylld med plugg och lite film. Började kolla på Obsesión igår men kom bara 10 minuter, lär börja om ikväll igen.
Justeeee! i morgon ska jag prata om immigration i Sverige, vår lärare tyckte det var ett roligt tema att diskutera. Är inte helt säker på att jag kan hålla med, vad finns det att diskutera? Vad man tycker om det?
Ska la sätta igång, annars får jag väl inget gjort och ikväll måste jag faktiskt!

Glömde säga detta,
Var två(tre egentligen men en var inte med på detta) svenska tjejer som började på skolan idag, Sebastian, en kille från Österrike står och pratar med dom. Jag står bredvid så jag hör lite vad dom säger. Dom hade tydligen varit här en veckan redan men inte hittat !? till stranden....... åh, jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. El Palo ligger mittemellan stranden och berget. Alltså, står man på skolan ser man antingen hav eller berg.. Seriöst, vilka B-rudar!!!!!

Un Beso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar