torsdag 30 september 2010

Sjuk idag med, orkade inte gå upp ur sängen i morse, så jag stannade hemma från skolan och gick till en läkare istället. Det visade sig att jag har en ordentlig förkylning, så jag fick lite medicin, haha, hade jag aldrig fått i Sverige! Nu är det bara hoppas att de gör underverk tills i morgon!

Skulle fixa något socail försäkringskort till jobbet också, tänkte det var lika bra att passa på att göra det idag när jag ändå var upp före siestan. Åkte till social kontoret, fick ett papper och börjar fylla i, sen ska jag gå till en disk och där ber en man om att få se mitt pass, sure tänker jag och lägger fram det. Hans min förändras och jag ska inte fylla i pappret mer. Jag har inte ett spanskt id-nummer, det måste fixas först. Han ber mig därför åka till polisstationen bortanför Corte Ingles för det är huvudkonteret här i Málaga. Vid sista hållplatsen för bussen börjar jag gå förbi Corte Ingles, efter 10 minuter tänker jag att, det borde ju vara här snart!? Frågar i en affär och jag ska fortsätta gå rakt på i 10 min till.. går i 10 min och måste fråga igen, kvinnan pekar rakt fram och säger tio min.. inser att de ursprungliga tio minuterna kommer bli 30 minuters promenad.. jag är sjuk!? inte bra. Kommer fram till en stor korsning och fattar ingenting vart jag ska, får lov att fråga igen och mannen säger att det jag söker ligger rakt över gatan, TACKOLOV! ställer mig i kön, inser att man slipper kö om man är utlänning, går före och får stå i en annan kö. Väl framme vid disken får jag ett papper jag ska fylla i, men får inte lämna in det idag utan åste komma tillbaka nästa vecka för att lämna dem och sen vänta ytterligare en vecka för att få mitt I.N.E. nummer och då åka till social kontoret och vänta ytterligare en vecka innan jag kan få kortet därifrån..... mycket jobb för lite jobb.

Ska ta siesta nu och sen åka på en minishopping med Sebastian. Behöver hitta några snygga tights eller kjol att a på mig i morgon...
lite sista minuten blir det.

Un Beso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar