söndag 26 september 2010

Heldags utflykt

Idag blev det en heldagstripp med Angelica, Cissi och Isolde.. Stackars brudar som sovit tre timmar i natt och sen ska en heldag spenderas med IKEA.
Kanske inte det mest optimala läget för utflykt men så blev det.. På IKEA började vi med köttbulle-lunch, jag åt en torrkyckling som jag självklart spillde lite på mig själv med. haha, otippat att jag som är fräschat ska göra största tabben!
IKEA tog lång tid, (som vanligt) men idag åt vi först 45 minuter... sen efter första våningen gick vi och skulle köpa kladdkaka, FANNS EJ! är nog det enda som inte fanns som alltid finns.. Så fick lov att ta daimtårta och kaffe. Lika bra var det!
Efter IKEA blev det Plaza Mayor en snabbis och Angelica köpte en suoersnygg väska!Efter det, tåget till Fuengirola och en låååååååååång promenad där. Vi skulle hitta en mataffär som sålde skandinaviska produkter. Först gick vi mot den svenska skolan, långt upp i stan sen när vi kommer nästan högst upp efter en kvarts promenad och att jag frågat i flera butiker kommer vi äntligen till något som ser ut att vara det rätta stället... men nej, vi hade gått fel. Frågade ännu en gång efter vägen och lyckligtvis fanns dett ett finskt sällskap i baren som visste vart affären låg.. Sorgligt nog var det totalt åt andra hållet... hahah, FAIL! Aja, var bara att börja traska på tillbaka mot järnvägsstationen och förbi den ytterligare tio minuter.. När vi sedan kommer fram till butiken har de börjat stänga igen. SÅKLART! Som tur var fick vi komma in ändå för att handla lite nödvändigheter.. jag köpte HAPANKORPPUJA, så himla viktigt. Köpte lite finskt godis också. Mumma!

Kom 6 killar från Danmark till våran lägenhet idag.. spännande. hahahah, 3 stycken en vecka och 3 två veckor! Och det värsta är att de inte pratar spanska.. Marian pratar inte engelska.. Ja, jag fick agera tolk. haha, det var intressant. Får se hur det blir dessa veckor.. Bara de är fräscha, vill inte behöva duscha efter någon som är dirrrrty eller fotvårtor.. Min hälsosituation är i alla fall helt perfekt just nu.. Som jag hoppas att den är det efter detta också!

Un Beso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar