torsdag 16 september 2010

Onsdag+Torsdag

Onsdag, jaa.. var svårt i skolan, vi håller på med konjunktiv, vilket är sämst för det finns ingen direkt översättning till svenska vilket gör det svårt. Hann inte pluggat så mycket så får ta igen det idag! :)
Jag åt Linsgröt till lunch igår.. Linsgröt, jag! Det som förvånade mig mest vara att det faktsikt var gott, linsgröt.... hahah

Vi skulle på erasmus meets students party igår.. mh, vilken fest!!!! eller inte..
Vi, är ett gäng från skolan på 8 pers.. alla har dricka med sig utom jag, för jag hann inte köpa det under dagen. Så när jag möter upp dom andra som ätit på restaurang ungefär vid elva så sitter dom och dricker vatten och väntar på att en tjej ska äta upp.. Vi sitter där i 45 minuter och väntar på henne samtidigt som hon står och snackar med några killar. Till slut kom vi iväg iaf, alla är lite smått opepp men tänker "vi kör ändå"Så vi åker bussen till sista hållplatsen och börjar gå mot stället där festen är, Kolmörkt... en strandpromenad... vi går i typ 20 minuter innan vi ens hör människor. Under tiden som vi gått har vi mött 20 personer som har gått ifrån stället vi är påväg till. Ja, ni hör själva, jag börjar bli mindre och mindre pepp och enda som snurrar i min skalle är, Åh, jag hade kunnat sova för två timmar sen...Men vi kommer iaf fram till grillplatsen och där är det 15 personer som sitter och dricker lite i mörkret och pratar.. Vi vände efter 5 minuter och gick hem.  KUL MED FEST! hah.

Idag är jag så sjukt trött... Vill bara gå och lägga mig nu men nä, jag måste plugga dessa konjunktiv. Min hjärna snurrade åt fel håll i morse så jag kunde ingenting.. Skämdes nästan i morse för jag hade hunnit göra tre meningar medan de andra hade hunnit göra tio. De fick lov att vänta på mig.. INTE OK! skärpning på mig!

Köpte ett par skor nyss också, sorry mama! De kostade faktiskt bara 10 Euro så.. ja, det var ok ändå!!!
Nu ska jag käka lunch sen blir det glasögon på och konjunktiv som gäller resten av dagen...

Un Beso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar