tisdag 23 november 2010

Sjukhus

Igår hade jag av ledbandet i min vänstra fot. (precis som förra året) Var ute och gick sen stannade jag på ett träningsställe. Var klar och skulle kliva av ett redskap när jag halkade av och klev snett, gjorde ont som bara den men tänkte inte mer på det. Tog några steg och insåg att det enda jag kunde göra var att gå hem och hitta is.
Min fot blev blå men svällde knappt, sjukt. Efter lite is, alvedon och en sjal som bandage kunde jag gå och sova med Greys anatomy.
Idag när jag vaknar har jag superont och jag klarar att stå på ett ben i 2 sekunder, fixar inte att röra  jag och Marian åker till Vårdcentralen. Läkaren kollar på min fot och diskuterar om han sa ta gips eller bandage. Han bestämmer sig för en att rekomendera en stödskena och att jag ska använda foten. Stödskenan visar sig vara ett bandage med kardborre... vilket jag visste att inte kommer hjälpa för det gjorde det inte förra året.Vi åker istället till akuten och jag får röntga foten vilket inte visar någonting eftersom det är en mjukskada. Där sätter dom på ett mellanting mellan gips och bandage och jag kan inte röra foten någonting. Ska även hoppa på kryckor i 10 dagar och sen gå tillbaka nästa vecka och se vad de säger.

Bra jobbat Cina!
besos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar