tisdag 2 november 2010

Förlåt mamma!


Blev en stressig dag som vanligt. Men vi tar det från början..Bytte klass idag eftersom annars skulle det bara varit jag och Yusaku. Så nu går vi med tre svenska tjejer, en hollänsk och en sydkoreansk kille. Vilken skit. Förlåt, men jag vill byta klass. Det var inte bra idag.De svenska tjejerna satt och viskade hela tiden, då menar jag HELA tiden. Den hollänska förstod ingenting och var som Doris, ni vet, från Hitta Nemo. Ja, vi började med en övning.. Jag tyckte den var lite krånglig men fick tillslut till det efter att ha gissat och kört uteslutningsmetoden. Efter tio minuter frågar Alicia, vår nya lärare, om vi kan gå igenom, då är de andra fortfarande inte klara. Vi väntade ytterligare några minuter sen kunde vi gå igenom, sakta. Kanske är det jag som är hetsig men inte ska det dröja så länge... uh. Kan man inte efter ett par minuter kommer man inte kunna bättre efter 15 minuter. Var i alla fall riktigt irriterande, för jag vill lära mig på en lagom nivå och inte sitta och vänta på att andra ska plugga i kapp mig. Nästa vecka ska vi tydligen också förbreda MITT DELE TILLSAMMANS i klassen. Det vill jag inte gå med på, de är inte på samma nivå och det är BARA jag som ska göra DELEn. Glöm det. För första gången på den här skolan kändes det verkligen som om jag var i mellanmjölks Sverige.I morgon ska jag prata med rektorn och be om något alternativ, för det här duger inte.

Köpte en täckjacka idag, behövs verkligen här! Superkallt på morgnarna, i morse var det bara 18 grader när jag förfrös mig påvägen till skolan. Förlåt mamma! Men den kostade bara 20E och min budget ser helt okej ut för November! Heh, bara 2 November men det spelar ingen roll ;)

Kollade Saldot på mobilen igår, 11E kvar.. shit tänkte jag och som en gudagåva så skänkte Vodafone 30E till mig idag! WIIIEEEE! nästan rik igen!

Un beso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar