söndag 7 november 2010

Aunque, puesto que...

Hade lite problem idag med glosorna.. Hade 7 ord som betyder olika på spanska men översättningen var densamma på svenska.. Vilken mardröm huh? Tack o lov kan jag skillnaderna nu, eller i alla fall så har jag översättningarna och användningsområdena nedskrivna på papper.. Haha, är ett framsteg!

Ishallen idag var en upplevelse... Var ett födelsedagskalas med Oussama. När jag kom gick för att hälsa på honom och direkt började småtjejerna skrika att jag var hans flickvän, vi garvade och spelade med lite sen säger han att jag ska göra en uppvisning.. uh. Vilket bullshit. Jag var som en isbit och direkt när jag kom på isen hoppade alla på mig och började tjata om en uppvisning, jag får snällt säga att tyvärr, men jag kan visa en piruett. Var inte lika uppskattat och de fortsatte tjata de resterande tre timmarna.. Fick lov att visa dem hur man bromsade och göra piruetter.. Fick även lov att följa med en tjej på toa för hon ville kissa med mig. Hahah, Så nu planerar jag en hämnd. Kommer någon på något bra är jag öppen för förslag.
Ska njuta av kylan i min säng nu, blir att sova med mina fina nya raggsocker.
Un beso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar