fredag 1 oktober 2010

Första dagen på jobbet

Okej, klaga i det förra inlägget, ni lär väl tro att det är hemskt här nere? nä, inte då. Bara de danska pojkarna som skulle behöva en ordentlig lektion i vett&etikett.Åkte till Benalmádena i morse, skulle göra någon slags uppvisning där. (I ishallen) Bussen till city tar normalt 25 min så det var inte bråttom i morse, kunde göra allt jag skulle i dvala och ändå hinna. YEAH RIGHT. Bussen tog 50 minuter, så jag missade tåget. Vilket innebar att jag skulle komma försent till mötet.. PERFECTO, not.45 minuter försenad powerwalkar jag till ishallen från station, egentligen gick jag i vanlig takt men är så täppt så andades som om det vore en pw. heh, Alicia, tjejen på kontoret fyller i mina papper som jag berättade om igår. Verkligen snällt av henne! Tror jag fattar hur jag ska göra med alla nu, fast kommer ändå dröja minst 3 veckor innan det är klart.
Struntsamma!
Fick tränat lite på mitt "uppvisningsprogram" som jag egentligen hittade på under åket men det spelar ingen roll.. Adolfo, chefen för hela anläggningen kom och hälsa på mig, trevlig kille! "känn dig som hemma, med det här kortet får du träna gratis och ta vad du vill i kafeterian" Kändes riktigt bra! Fick även förklarat vad evenemanget var idag, säsongsinvigning av ishallen. En skola hade blivit inbjuden för att åka lite före och efter mitt program. Var lite media där och politiker som pratade, vet inte riktigt vad för jag hjälpte till i skridskouthyrningen och sen kom Maria Jose springandes till mig att jag fick lov att ätta på mig fort för nu skulle jag ut. haha, Väl ut, redo att köra till Waka, skakande av en blandning av nervositet men mest utmattning skulle man köra. Riktigt kul, men långt ifrån så bra som det borde varit. Insåg sen när ungarna vrålade och applåderade som tokar att, okej.. var visst tillräckligt ändå.
Åkte lite med ungarna efteråt och så otroligt gulliga var de, pratade på och när jag inte förstod så visade de mig vad de menade, upprepade och pratade saktare. Omtänksamt och så otroligt gulligt! Börjar bli mer och mer övertygad om att barn är bättre lärare än vuxna! Ser verkligen framemot att börja jobba nu, känns som om det inte riktigt spelar någon roll att det tar en timme att pendla och att jag inte kommer bli rik på det. haha, kan inte sluta le när jag tänker på det och som jag LÄNGTAR!

1 kommentar:

  1. kommer bli superbra älskling och vad roligt att se dig så glad som du var efter ishallen idag:P pussokram

    SvaraRadera