tisdag 5 oktober 2010

Överlycklig!

Vilka underbara ungar, känns som om jag är nykär! Kunde inte sluta le från stunden de kom in och ville hyra skridskor tills jag kom hem och såg danskarna, då försvann leendet snabbt tyvärr. Men vilka underbara ungar, så otroligt gulliga och snälla! De hjälpte mig med ord jag inte kunde och visade mig och berättade saker. Jag frågade vad något hette och de sa vad det var och rättade mig när jag sa något fel.. åh, det här kommer bli så galet bra! Längtar redan tills nästa pass på torsdag!
Okejokej, ska kanske berätta något.. Idag hade jag en timme med Isbjörnarna som skulle vara mellan 10-13 år men som visade sig vara mellan 7-12 år.. Alla utom en tjej hade åkt förut och ville lära sig konståkning. Så nu känns det verkligen som om jag kan göra något jag älskar. Kan inte sluta le nu när jag skriver om det, alla borde få träffa ungar som dessa, helt underbara!

Efter min grupp var det Allmänhetens åkning och då var det tre ungar där som också var med i konståkningsgruppen.. nivån var inte så hög om vi säger så.. enkel ögel och nästan ett saxhopp lyckades de göra under tiden jag tittade. Tror faktiskt att jag kan lära mina isbjörnar åka konståkning på samma nivå på två månader.. haha, vilket löfte. Jag ska iaf göra mitt bästa!!

Un Beso

1 kommentar:

  1. Hejsan Cina! Kul att läsa din blogg - du har bestämt hittat till min gamla skola :) Jag pluggade där 1999, först två veckor på sommaren och sedan tre månader till på hösten. Hörde att du träffat Urs från Schweiz- han och jag pluggade tillsammans där -99 och han har hälsat på mig i Sverige tre ggr (i Orsa två ggr), senast i somras med sin tjej. It´s a small world! Hörde att det finns en del lärare kvar där från min tid också. Ta vara på tiden, jag hade jättekul när jag var där! Kram, Synne !

    SvaraRadera