lördag 2 oktober 2010

(nästan) tomt hus

Då var hälften av danskarna borta, kan inte säga något annat än, så otroligt skönt! Nu kanske man äntligen kan sova på nätterna igen. haha, de andra tre danska ska vara kvar en vecka till och med dem har det ju inte varit nå strul, de har varit tysta på nätterna osv, förutom i natt. Så himla typiskt! När de jobbiga är tysta så kunde inte de andra vara det, haha, superb! verkligen!
Kunde iaf ligga kvar i sängen tills 10 när klockan plingade, jag räknade slagen och kom fram till att klockan var elva, bråttom upp fick jag och när jag kollar på klockan var den tio, kunde med andra ord söla lite och inte behöva skynda mig til playan.
Känns verkligen som att det är en av de sista gångerna man kan ligga och stka på playan, var 29 grader idag och det var ganska kallt. Typ som en riktigt varm dag hemma ni vet..
Marian och jag ä iaf hemma själva, båda skulle passa på att vila och ta lite siesta. Nu när det äntligen går att göra det igen! ;)

Plugget här nere då.. Vecka 3 var supersvår, måste repetera den delen mycket, förra veckan, det lärde jag mig i årskurs 9 och lektionen i torsdags som jag missade, det kunde jag i årskurs 8.. Känns verklkigen konstigt att de tar upp hur man använder "Que" och "quien" såhär sent, det är ändå väldigt grundläggande. Förstår inte hur nivån och uppdelningen av gramatiska delar kan vara så annorlunda jämfört med hur undervisningen är i Sverige. Är ju ändå samma spanska man pratar sen. Konstigt!

Un Beso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar