torsdag 7 oktober 2010

Snorig och trött

Igår möblerade jag om i mitt rum för att det inte skulle höras lika bra när killarna kom hem, resultatet blev faktiskt över förväntan, det funkade alltså med andra ord!
I morse därmot, vaknade av deras väckarkocka som de aldrig stängde av.. uh, den hann sluta ringa och då ropade jag på dem, inget svar. Den började om igen och jag börjar bli pissed så jag bankade på deras dörr, inget svar. Bankar igen lite hårdare och nu hör jag hur någon vaknar och rör på sig.. WOW! de tre andra står och tittar på mig och garvar. Varför använder man en väckarklocka om man inte ens hör den? Idioter. Sen hade Marian sagt till dem att de inte skulle sätta klocka i morgon, då var deras ursäkt varför de inte stängt av den att det var mycket oväsen från gatan. Bullshit. Bara 6 dagar kvar, nedräkningen har börjat!
Ska ta en snabb siesta nu innan jobbet, är förväntansfull.. ska komma två nya tjejer idag också. Hoppas de är lika gulliga. Pues, nu ska jag sova så att jag kan plugga på tåget!

Un Beso

1 kommentar:

  1. Hejsan! Att läsa din blogg tar mig tillbaka till 1999 när jag var i Malaga. Blir nästan lite nostalgisk :) Kul att du ska jobba också, kan bli lite mycket annars med bara studier och fest (?). Hur ser det ut i El Palo nu för tiden? Finns Tortuga och Donde kvar? Eller brukar ni åka in till stan på helgerna? Jag och mina vänner var rätt ofta på ett salsaställe inne i Málaga samt på en pub som låg i en gränd nära Picassomuseet (minns inga namn - usch då...). Tog förresten också lektioner i Sevillanas vilket var ruggigt svårt med armar, händer och ben som skulle synkas och som gjorde att hjärnhalvorna inte alls hängde med, haha! Har du tid till utflykter kan jag rekommendera Granada och Alhambra, Nerja och Ronda samt en sväng till Marocco. Finns mycket att se!

    Jag jobbar förresten inte med barn i skolan längre utan har bytt spår och undervisar vuxna invandrare i svenska. Ett kanonjobb! Hoppas bara Åkesson och gänget inte får för mycket inflytande i riksdagen så att jag får behålla både jobbet och alla underbara elever!

    Återkommer - kul att läsa!
    iAbrazos!

    SvaraRadera