fredag 8 oktober 2010

Slut på vecka 5

Idag var det slut på vecka 5.. bara 8 veckor kvar och så galet fort det gått.. Hoppas att det går lika fort resten av tiden samtigit som jag önskar att jag hade mer tid här.. Men går ju inte att få kakan och ändå äta den som sagt!
Idag såg vi på film i skolan, los otros, (the others) med Nicole Kidman.. Den är faktiskt helt okej, hade sett den förut men kom inte ihåg mer än slutet, haha, lite trist!
Kolla flm har visat sig vara svårt och nyttigt.. Har lärt mig många hela fraser, om jag skulle översatt det ord för ord hade det blivit en soppa.. Ni vet fraser som, i ett svep, uppe med tuppen och liknande. Sådana går ju inte att översätta utan att de låter helt puckade. Så, nu vet jag hur jag ska heja på danskarna att svepa ölen ikväll!
Nä, ursch, det ska jag inte göra.. jag som inte får sova något ifall de gör det. DÅLIG IDÈ! haha,

Har bestämt mig för att göra DELE-provet vilket innebär en hel del plugg mer än om jag inte skulle gjort det.. Men det känns bra, ska leta upp några delprov på internet och öva. Fast först är det fokus på högskoleprovet som är om två veckor.... TVÅ VECKOR!Eller nej, allra först är det fokus på spanska, jag ska nämligen översätta Pansarhjärta - Jo Nesbö för at träna på spanskan.. Blir att göra det på playan!

Un Beso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar